Bloggtoppen.se

fredag 28 november 2008

Whiskey

Eftersom vi har flyttat från en villa på 160kvm till en liten tvåa på 65kvm så har vi halva bohaget i ett förråd som kostar skjortan och halva brallan. Detta leder till att man alltför ofta upptäcker att det är något man saknar hemma. Det ligger helt enkelt i någon flyttkartong i förrådet 1,5 mil bort. En av de sakerna är whiskeyglasen. Men finurlig som bubbelfrun är så kom hon på att det måste fungera lika bra med kaffekopparna. Men Mr S var inte lika övertygad. Han tyckte att jag tog i lite då jag fyllde koppen med 2dl whiskey. Måste nog ta en tripp till förrådet imorgon.

jag har aldrig förstått mig på den totala hysterin som omger whiskeydrickandet. Det ska vara speciella glas, viss temperatur, endast futtiga 2cl i glaset, isen ska ha en viss form (ja, nu kanske jag tog i lite, men ni fattar väl?) Jag håller mig till vin. Måste vara mer GI. Och mer avslappnat. Bara att hälla glaset fullt och avnjuta.

2 kommentarer:

kvinnan med koftan sa...

Håller med dig fullt. vin ska det vara. aldrig fel..

Jag skaffade mig en PT sa...

Han kanske blev gladare ju mer han så av botten? ;-)