Bloggtoppen.se

måndag 10 november 2008

En dag på dagis.

Mr S följde med Lillprinsessan till dagis idag.
Det tog på krafterna kan jag nog lova.
Blicken var tom när han stapplade in genom dörren och ramlade ner i sängen.
"Jag är sååå glad över mitt jobb, skulle aldrig kunna jobba som dagisfröken" var den enda han fick ur sig innan han ylade att han hade ont i huvudet.

Hans dag hade bestått av att leka med 23 förväntansfulla barn som alla hade sin historia att berätta - samtidigt. Den ena värre än den andra förstås.
Fröknarna var ju lika entusiastika de när en 196 cm lång, mörk, snygg karl bestämmer sig för att spendera dagen med dem.
Alla ville dela med sig av sina mattips och städtips samtidigt som de öste lovord över honom för att han var där.

Så när det var dags att gå hem, sa Lillprinsessan:
"Pappa, du kan väl följa med mig flera gånger?"
Och fröknarna instämde i kör:
"Ja, det får du gärna göra"

Men Mr S säger att det är min tur nästa gång.
Undrar om de kommer vara lika entusiastiska då?

1 kommentar:

MorsanMia sa...

ännu mera entusiastiska förhoppningsvis...