Bloggtoppen.se

onsdag 19 november 2008

Historien bakom guldpengen.

Lillprinsessan vaknade nyss och ville absolut gå och titta om tandfeen lagt en guldpeng i glaset. Jag sa att man inte ska störa tandfeen och att man lätt skrämmer bort henne.
Då undrade hon varför tandfeen byter ut tanden mot en guldpeng.
Eeh... hm... öh... För att man varit så duktig kanske. (???)
Men vad har man gjort som är så duktigt då?
Jaa, du gumman. Mamma ska fundera på det till imorgon, sov nu.

Så nu mina vänner, som ni förstår så behöver jag hjälp här.

Varför byter tandfeen ut tanden mot en guldpeng egentligen?

2 kommentarer:

Ting sa...

Tandfén behöver barntänder för att överleva och betalar för dem?

Alltså.
Det har aldrig mina ungar frågat.
De har bara håvat in cashen och varit glada. :)

Bubbel i vardagen sa...

Haha.. Ibland önskar jag att Lillprinsessan var lika okomplicerad. Men icke.
Ska prova med din förklaring och hoppas att följdfrågorna uteblir.