Bloggtoppen.se

tisdag 18 november 2008

Undersökning

Jag sover bara ungefär 6 timmar per natt och är helt galet trött på dagarna.
Egentligen skulle jag nog behöva uppåt 8-9 timmar för att inte sitta som en zombie på föreläsningarna och snudd på sätta tandpetare för att hålla upp ögonlocken.
Är jag helt onormal som behöver så mycket sömn.
För jag kan inte tänka mig att Ni andra fyndiga bloggare med superintelligenta inlägg är lika trötta som jag.
Så nu när Ni ändå är inne på min sida kan Ni väl delta i min lilla underökning här till vänster?
Vore kul att få veta hur mycket tid Ni lägger ner på Eran skönhetssömn.

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag är för tillfället skittrött.
De nätter jag jobbar får jag sova ca 6 timmar vilket är alldeles för lite.
När jag är ledig sover jag 7-8 timmar.

Blir ingen balans liksom...

Eftersom jag är ledig på dagarna så sover jag gärna 1 timme. Speciellt de dagar jag jobbat natt mot.

Igår sov jag 1,5 timme mellan 10-11.30. Och ändå höll jag sen på att somna framför Bolibompa...

Anonym sa...

Du är i gott sällskap här! Jag är ALLTID trött. Mina barn sover sämst i Sverige tror jag. Är jag pigg känns det obekant i kroppen van som blir vid att alltid vara trött.

Behöver också 8-9 timmar för att känna mig pigg. Lägger mig runt 22 och kliver upp runt sex när jag jobbar. Problemet är att jag blir väckt flera ggr per natt.

Mannen tar dottern och jag sonen. Ibland längtar jag några år framåt. Till oavbruten sömn.

Mer sömn åt folket!

Bubbel i vardagen sa...

Vad roligt att ni ville kommentera era svar också! Det här med sömn verkar vara ett utbrett problem. Det jag tycker är jobbigast är att jag piggnar till vid 8-tiden på kvällen och har svårt att somna innan 00.00-01.00.
Men jag håller med: mer sömn åt folket!!

Chrissan sa...

Samma här. Piggnar till framåt kvällen när det är lagom att gå och lägga sig...???