Bloggtoppen.se

fredag 7 november 2008

Snorisar

Nu har snorisarna varit på gång igen.

När jag var ute med Sixten så kom de en ettrig liten japanare körandes på gården.
Vilket är förbjudet, att köra på gården alltså.
Ut ur bilen stiger en kille, knappt torr bakom öronen. (Fan, får man körkort när man är 16 numera.)
Jag påtalar det faktum att det är förbjudet att köra på gården.
Då kommer den magiska meningen.
"Är du min morsa eller?"
Nä, tack å lov så har jag uppfostrat mina barn bättre.
Så kläcker han ur sig att man visst får köra in på gården om man ska lasta ur eller i och plockar ut en lite "väska" size skokartong ur bilen.
Då kunde jag inte låta bli att säga:
Ja, det där var ju jävligt tungt att bära från vägen (2m bort, de har kört runt HELA gården).

Börjar jag bli en gammal kärring eller? (Snälla, svara nej på den frågan)

2 kommentarer:

Ting sa...

Nej.
Varför tror du att snorungar stå på min anus-lista?
Ja, det är inte för att jag är kärring i alla fall.

Bubbel i vardagen sa...

Härligt! De står numera på min bajslista.