Bloggtoppen.se

torsdag 13 november 2008

Dessa eviga beslut.

Imorgon är jag ledig.

Ledig.

Varför säger man så som student när man egentligen har 500 sidor att läsa i engelska litteraturen + 3 artiklar?
Eftersom man varit "ledig" alla andra dagar man inte haft föreläsning.
Egentligen borde jag, som ni kanske förstår, ligga kvar i sängen tillsammans med Passer och Smith men serni då har jag hunnit lova Mr S att hjälpa honom hämta en bil, köpa en ny mascara till Teenie innan jag ska köra henne till tåget, handla kläder med Mazarin och fika men min bästa väninna.
Är det mitt undermedvetna som spökar?
Bokar upp mig på en massa aktiviteter som kanske kunde delegeras eller skjutas upp?

Jag tror att jag ska läsa kapitlet om beslutsfattande innan jag lägger mig så jag lär mig besluta mig för att plugga.

Nä, nu börjar 2 1/2 män.

Ska kolla det först bara...

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Precis så resonerade jag också under min studietid...ledig...NOT!
Man är ju aldirg ledig när man pluggar.
Dessutom jobbade jag samtidigt. Natt visserligen, men ändå...

Bubbel i vardagen sa...

Åh fy bubblan. Skulle aldrig kunna klämma in ett jobb mellan pluggandet, 3 barn, 2 katter, 1 hund, 1 hamster och en em/kvällsarbetande Mr S.