Bloggtoppen.se

fredag 28 november 2008

Livet är skört

Livet är skört.
Det är det många som bittert har fått erfara.
Man läser ofta om tragiska levnadsöden och en vardag full med kamp.
Passa på att ge er själva och era närmaste en tanke.

Vad är det egentligen som är viktigt?

Nu närmar vi oss jul.
En tid som ska vara fylld av kärlek, uppskattning och omtanke.
Istället är det många av oss som stressar oss igenom.
Vi lever här.
Vi lever nu.
Vad vet vi om imorgon?

Tack Sus för att du delde med dig av dina erfarenheter.
Och jag hoppas att flera med mig stannar upp och tänker på det liv vi lever.
Hur skört det kan vara.

4 kommentarer:

Anne sa...

Så himla sant.
Jag julstressar aldrig men därmot är det mycket jobbstress, som du säkert sett på min blogg;))
Julen är inget att stressa över, aldrig!
Kramas och pussas o vara nära, det är livet!

Bubbel i vardagen sa...

Håller helt med dig, Anne!

Ting sa...

För mig blir det stressigt kring jul för att det blir ett sånt tryck på mitt jobb.
Jobbet gör mig stressad.
Och så går det ut över mitt privatliv.
JAg som egentligen ÄLSKAR julen.
Jag försöker verklgien prioritera om vissa saker.
Men det är svårt.
För man vill ju ha det på ett visst sätt.

Men att ta hand om varandra borde man verkligen prioritera!
Kram på dig!

Bubbel i vardagen sa...

Tack! Kramar tillbaka.