Bloggtoppen.se

måndag 5 januari 2009

One night in Vallentuna

Mr S och jag har en dubbelsäng.
Alltså, 90 cm säng var.
Kan tyckas lagom.
Nu hör det till saken att Lillprinsessan brukar smyga upp i våran säng på natten.
Och hon ligger inte precis still.
Man kan vakna till och hitta henne liggandes på tvären ÖVER mig.
För det är självklart mig hon ska terrorisera.
Mr S är inte heller den som tar liten plats direkt.

Utöver detta så har vi ju 2 katter och hunden Sixten också.
Och de vill ju inte känna sig utanför.
Nej, upp i mattes säng bara.
Råkar jag klia mig lite på benet vaknar Sixten till och tror det är dags att leka, så han attackerar täcket där jag kliar mig.
Detta leder till att katterna vaknar till och blir irriterade för hunden får ju inte komma för nära.
Och sömniga som de är så anser de att det är bättre att fäkta än illa fly.
Så de fräser till och ska klösa ögonen ur Sixten.

Resten kanske ni kan räkna ut själva.
Jag sparkar ner djuren på golvet vilket inte gör saken bättre för då fortsätter de där.
Och vid det här laget är Bubbel klarvaken.

Inga kommentarer: