Bloggtoppen.se

torsdag 29 januari 2009

Bor i husvagn?

Sent ska syndaren vakna.
Nu ska jag ta tag i det som är kvar av min hinderbana i hallen.
Tänkte gå ner till Erikshjälpens loppis för att se om jag kan hitta några bra förvaringsmöbler.
Om jag får in nåt i min bil.
Mr S tycker att det börjar bli lite campingsemesterkänsla hemma hos oss.
För man skulle nästan kunna säga att vi bor i en Hobbyvagn eller nåt.
När solen börjar värma har vi balkongen som förtält.
The American style liksom.
Så nu ska jag iväg och byta upp mig till en husvagn med bättre förvaringsmöjligheter.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men hellre bo trångt än stå med dyrt huslån. Så tänker jag. Ví bodde länge fem personer i en trea. Nu har vi det lyxigt med en fyra och bäst av allt, två badrum. Fast jag börjar bli hussugen nu.

Bubbel i vardagen sa...

Annica: ja, jag har ju redan bott i hus så den biten kan jag. Vill inte ha hus igen. Men jag håller med dig om lånen där. Känns ju bittert att behöva lägga ut långt mer än 10000 på boendekostnad per månad, för jag antar att man kommer upp i de summorna om man köper hus i Stockholmstrakten.

maria sa...

:) ack ja - boendet boendet - en fråga vi ofta diskuterar här hemma - just nu har vi bestämt oss för att bo kvar och njuta av vårt hus.

Du får gärna länka till min utlottning! Kram kram

ps vilken termin av PAOpgmet läser du? Är själv en gammal P-linjare (fast det var för läääänge sedan)

MorsanMia sa...

Det hoppas jag varje år.. men det blir det inte.
Då är det massa annat skit som tar plats

Bubbel i vardagen sa...

Maria: Ska länka till din tävling. ska bara diska först. =)
Jag går andra terminen, så det är låååång tid kvar.

Anonym sa...

Jag bor i Norrland. I Östersund. Men det är dyra hus här med. Tyvärr. Hus blir det inte än. Min man pluggar och jag jobbar 80 procent.

maria sa...

Passa på att njuta :)
Vi ses om två terminer - brukar komma ut och prata inför 4e terminarna :)

Bloggullet sa...

Förvaringsmöjligheter behövs ständigt, de tar liksom aldrig slut.;0)
Kramis

Bubbel i vardagen sa...

Annica. Ja, tänk att allt hela tiden ska behöva krets kring pengar.

Maria: Oj, vad spännande. Det ser jag verkligen fram emot!

Bloggullet: Verkligen. Kunde inte sagt det bättre själv.