Bloggtoppen.se

söndag 11 januari 2009

Obehaget försvinner inte.

Det känns inte stabilt alls det här.
Alla verkar skärrade över branden här inatt.
Vi var ändå ganska tidiga med att upptäcka detta, ändå var trappuppgången alldeles rökfylld då vi kastade oss ut.
Där fick vi sitta i drygt en timme innan vi kunde ta oss till polisstationen för att värma oss.
Sen fick vi komma hem igen.
Och sova.
Med öppna ögon.
Vi har haft några oförklarliga, anlagda bränder i vallentuna.
De har vid flera tillfällen gripit den 21-åriga mannen men även släppt honom senare i brist på bevis.
Men den vetskapen i bakhuvudet så känns det inte som man sitter säkert.
Även om detta inte behöver vara hans verk.
Vem det än är så hoppas jag att polisen lyckas reda ut det här.
Jag hejjar på dem.

16 kommentarer:

Ting sa...

Usch vad läskigt!
Förstår att du är upprörd!

Prusiluskan knepar och knåpar sa...

Jag hejjar oxå på polisen, men jag tror dom behöver lite "proffshjälp"

Bubbel i vardagen sa...

Ting: Ja, det här är helt galet. Har aldrig varit med om nåt liknande.

Bubbel i vardagen sa...

Prusiluskan: Så kan det ju vara. Jag håller öron och ögon öppna.

MorsanMia sa...

Usch vad otäckt.

Jag undrar lite över din dotter som skrev så gulligt om dig i bloggen
När jag läste ett av hennes tidigare inlägg stod det att en vän till henne sov över mm, mm
Bor ni inte i 2 rok?
Eller har jag blandad ihop allt.
Hur får ni plats?

Bubbel i vardagen sa...

Mia: Jo, det stämmer. Ibland är det fullt med folk här för barnen har kompisar som besöker och sover över. Men just den här gången var hon och hennes kompis hos sin pappa. De två äldre barnen har en annan pappa. =)
Men vi kör lite med mottot: Finns det hjärterum, finns det stjärterum.

Chrissan sa...

Scary! Kram!

Bubbel i vardagen sa...

Chrissan: Tack!

Sus sa...

Å fy vad otäckt.
Mitt hem brann en gång.
Dock inte så illa.
Men fy vad det satt i länge.

Bubbel i vardagen sa...

Sus: Ja, jag har också haft en brand i en lägenhet men inte heller ens i närheten av denna omfattning. Det stod 2m långa lågor ut från balkongen. Skitläskigt.

kvinnan med koftan sa...

Låter inte alls trevligt. hoppas ni kan koppla av och sova nästa natt.

Bubbel i vardagen sa...

Koftan: Ja, man är ju lite skakig. Ovissheten är väl värst. Om det går nån galning lös därute som tuttar på folks balkonger bara så där.

Anonym sa...

Nej men usch så läskigt.. Vill inte ens tänka på om det skulle hända här, eller, det är ju just vad jag tänker på hela tiden.. Förstår om ni nu har en del vakna nätter och trötta dagar! Kramen!

Bubbel i vardagen sa...

Linda: Ja, det värsta är ju att man i all hast ska få upp barn och djur och allt. När man är trött å jävlig. Men vi får ju hoppas att det inte drabbar er. =)

Anonym sa...

fy fan.. tänker på er alla.. önskar de e nått ja kan göra..

Bubbel i vardagen sa...

Linda: Ja, natten som va har inte jag sovit särskillt mycke. Lillproinsessan har också vridit sig oroligt och gnytt i sängen. Men tiden läker väl...