Bloggtoppen.se

fredag 9 januari 2009

Nu så, är jag vaken.

Nu är klockan 05.53.

Min wake up light tog sovmorgon eller så har jag stängt av fågelkvittret utan att veta om det.

Tur man hade lite backup i form av mobilen.

Upp kom jag i alla fall.

Nu har jag just spenderat en halvtimme med att torka upp smörjan med kattorrfoder blandat med vatten.

En av katterna hoppade tydligen upp på fel ställe på fönsterbrädan (vi har kattmaten där så inte Sixten ska äta upp den) varpå både torrfoder och vatten flög i en jämn båge över hela köket.

Mimmi (katten) sitter numera uppflugen på bokhyllan och ber med snälla ögon att matte ska köpa mat som inte attackerar.

Så med kattmat över hela köket var det bara och plocka fram städatteraljerna.

Tur jag hade hunnit vara ute med Sixten redan.

Så nu när jag är klar med det ska jag leta upp min snitslade bana och börja köra.

Vissa förseningar har dock inträffat längs med vägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

uää vet exakt vad du menar.. sen sväller de upp.. å blir slemmiga uäää..

Bubbel i vardagen sa...

Linda: Exakt, skitvidrigt!!