Bloggtoppen.se

måndag 22 december 2008

Rapport från urskogen.

Nu sitter vi här i en liten stuga i dalarna och myser.
Min förkylning är fortfarande på topp, det som tillkommit är en ny förkylning som denna gången drabbade Lillprinsessan.
Hon hade hög feber och har nu prickar som förmodligen är nässelutslag.
Förra nattensov vi varken hon eller jag eftersom det tydligen kliar som attans.
Idag ser det något bättre ut men stör henne fortfarande.
Som ni märker har mamma anlänt med dongel och dator.
Kvalitéen på uppkopplingen är urusel och frågan är om detta inlägg ens kommer nå ut i cyberspace.
Jag håller tummarna.
Imorgon är det då dags för "dan före dopparedan".
Vi har visserligen hunnit doppa redan idag.
Ja, jag också eftersom jag från idag har GI-paus.
Inte helt och hållet men vad gäller vissa saker.

Spänningen bland barnen i stugan är givetvis på topp.
Snart kommer ju jultomten.
Och Sixten.
Mr S kommer imorgon med sjuklingen som numera kissar stående på enbart framtassarna.
Jag är lika förvånad som ni men så är tydligen fallet.

Nu ska skinkan griljeras så lev väl vänner.
Min abstinens är enorm men den vinner dock över irritationen över den taskiga uppkopplingen så mig ser ni nog inte här förrän på fredag.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

God jul på dig!
och. Jag tar också en liten GI-paus nu.
Kan ju inte låta maken o barnen äta upp all choklad själva som vi fåtT..;)

moi sa...

Hoppas att ni får en riktigt mysig jul! =)