Bloggtoppen.se

måndag 15 december 2008

Här händer det grejer.

Vi har bytt ytterdörr.
Den förra var knäckt i mitten på något konstigt sätt.
Så i lördags var dörrbytarkillarna hemma hos oss och arbetade halva dagen.
Nästa dag får jag frågan det var i våran port som "yxmannen" var i fredags natt och slog sönder en dörr på andra våningen.
Vi bor på andra våningen.
Förfärad över detta börjar jag forska i saken och grunna på hur varken vi eller kvällstidningarna lyckats snappa upp nyheten.
Det var ju på vårat plan som "yxmannen" befunnit sig.
Men så här i efterhand har jag nog kommit underfund med att det är en väldigt livlig fantasi hos en pensionär i porten mittemot som fått saken lite om bakfoten.

Det var bara våran ytterdörr som blev bytt av låsbytarkillarna.
Inte "yxmannens" spår som sopades bort.

2 kommentarer:

Äjj-Käjj sa...

Åh, men gud! Du MÅSTE ju underhålla ryktet om yxmannen!! Jo, det var hos er! Han klöv dörren och hade mask. Hujedamej! Snart kommer Aftonbladet och din blogg blir enorm!!

Bubbel i vardagen sa...

Jamen att jag inte tänkte på det. Här är det jag som ringer pressen imorgon. Jag har ju hört det från en "sääääker källa"