Bloggtoppen.se

onsdag 29 juli 2009

Ibland får man ha lite tur.

Nu kom jag på en grej jag kan skriva om.
Mitt i bloggtorkan.
Mr S hällde ju nyligen en kopp kaffe på min dator.
Och jag tar aldrig de där dyra försäkringarna de försöker pracka på en.
Så Mr S bet i det dyra/sura äpplet och köpte en ny dator innan jag ens hann vakna.
Någon dag senare kom han på att vi kan ta den kaffeluktande-intefungerande datorn på drullehemförsäkringen.
Sagt och gjort, vi ringde och det var ju inga problem.
Bara att skicka in kvittot.
Ytterligare någon dag senare dyker ett brev ner i brevlådan.
En påminnelse på en hemförsäkring till.
Även den med drulleskydd.
Mr S tecknar aldrig en försäkring utan drulle, allt annat vore vansinne i våran familj.
Det visade sig att vi, av någon outgrundlig anledning har 2 hemförsäkringar.
Så vi får ut på datorn även från den andra hemförsäkringen.
Bra va?
Ibland gäller det att ha noll koll på vad man betalar.

3 kommentarer:

Anne sa...

haha, skitbra!
Jag tar ALLTID alla dyra försäkringar- det har gett mig nya datorer varje gång till slut. Köper man HP får man ny tredje gången den pajar inom två år!
Mycket tänkvärt!;))
PS. är du med i enkäten???

Tove Kungsholmen sa...

Dp har ni nu tre datorer + den kaffestinkande! Men ni kanske gör ngt annat med pengarna istället... ;)

Bubbel i vardagen sa...

Nä, vi har bara en + kaffedatorn. Vi cashar ut pengar på försäkringarna. Cash is king!!