Bloggtoppen.se

måndag 23 mars 2009

Falskt alarm

Igår kväll blev Mr S illamående.
Gnällde och gnydde.
Efter att han, mycket ingående berättat på vilket sätt han mådde illa. Hur högt i strupen spyan hängde så blev jag också illamående.
Låg och snurrade i sängen och funderade på om jag skulle gå upp och ta ringlinjen i Gustavsberg.
Sen somnade jag.
Det gjorde Mr S också.
Och vi vaknade pigga som lärkor. Eller det kanske var en lätt överdrift.
Vi vaknade i vilket fall som helst när klockan ringde.
Friska.
Men man vet aldrig när helvetes-magsjukan-som-alla-verkar-råka-ut-för slår till.
Så håll tummarna.
Jag har ju trots allt tentavecka.

8 kommentarer:

Chrissan sa...

Jag håller tummarna för att ni slipper det! Själv mår jag bättre idag. Lite svag bara...men jag tappade iaf 2 kg! ;0)

Bubbel i vardagen sa...

Chrissan: Vad skönt att du mår bättre. Ja, vi håller alla tummar som går :) Kul att det blev -2kg iaf. Lite positivt i all misär.

Anonym sa...

Usch, usch, usch. Ingen ringlinje TACK!!! Skönt att det var falskt alarm. Man kan ju bli nojig för mindre.

KRAM,
Rana

Anonym sa...

Oj då. Trillade in här och blev nyfiken på din blogg. Nu förstår jag att jag måste hålla tummen hela veckan. För att du ska hållas frisk. Och för att tentan ska gå bra.
Hej hopp.

Bubbel i vardagen sa...

Rana: Ja, och ju mer man tänker på det, ju mer mår man illa. Skumt.

Kram tillbaka

Bubbel i vardagen sa...

Speja: Tack! Och välkommen :)

kvinnan med koftan sa...

ja visst är det så att man går och känner efter hela tiden nu.

Anonym sa...

oiii läbbit dedära me spysjukan.. håller mina klor för att vi & ni slipper den!