Bloggtoppen.se

torsdag 2 april 2009

Gammal?

När jag jobbade på mitt jobb förra gången.
Innan jag flyttade till dalarna.
Då kom jag och gick jag på jobbet lite som jag kände för.
Var jag trött så tog jag sovmorgon, hade jag något annat för mig så gick jag tidigare.
Jag åkte alltid hemifrån i sista sekund. Som om köer inte existerade.
Helt enkelt.
Vi diskuterade detta på lunchen.
ALLA minns att det var så.
Men när jag väl jobbade så gjorde jag det bra.

Idag blir jag galen om jag inte redan kvällen innan har lagt iordning det som kan läggas iordning.
Kläderna ska vara framplockade.
Kaffet laddat i pannan.
Allt för att jag ska kunna åka hemifrån i tid så inte köer eller annat tjafs kan försena min arbetsdag/skoldag.
Stress är inget som får fram mina bästa sidor.

Då slog det mig.
Jag har gått och blivit gammal.
Struktur är numera mitt mellannamn.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Så hemskt är det.

2 kommentarer:

Bloggullet sa...

Då går jag på motsatt håll för jag hade mer struktur förr. Kanske blir jag yngre med åren.;0)
Kram

Chrissan sa...

Känner igen mig...har fullt upp med att strukturera morgnarna på bästa sätt nu när vi alla 4 ska iväg samtidigt...
Syn bara att vissa personer inte alltid är så följsamma utan sätter sig på tvären.;)